Ochrona danych osobowych
Artykuły
Ochrona danych osobowych
13 stycznia 2022
Ogólna informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych – PSONI w Biskupcu
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Biskupcu wyznaczyło Inspektora Ochrony Danych (IOD) – firmę edpo.pl Michał Cupiał, a także Zastępcę IOD – Panią Natalię Nowak, z którymi kontakt możliwy jest pod adresem e-mail: iod@posnibiskupiec.pl
Czytaj więcej o: Ochrona danych osobowychNiepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Biskupcu
28 października 2025
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych - Niepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Biskupcu
Administrator danych osobowych
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Biskupcu, adres: ul. Gdańska 1, 11 -300 Biskupiec, nr. tel.: (89) 506 50 60, e-mail: kontakt@psonibiskupiec.pl, prowadzące Niepubliczną Szkołę Przysposabiającą do Pracy (dalej: NSPdP ) w Biskupcu przy ul. Żółkiewskiego 17 (dalej: Stowarzyszenie).
Cel, podstawa prawna i czas przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe przetwarzane będą m.in. w celu:
- Realizacji obowiązków nałożonych przepisami prawa oraz zadań statutowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwanym dalej RODO).
W szczególności w sytuacjach:
- przeprowadzenia rekrutacji,
a w przypadku stania się uczniem Szkoły
- prowadzenia ksiąg ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu, ksiąg uczniów, dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć w świetlicy, dzienników innych zajęć, arkuszy ocen ucznia i innych określonych w przepisach prawa, w szczególności rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji z przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Podanie danych w tych przypadkach jest obowiązkowe. ADO przyjął, że dokumentacja w zależności od jej rodzaju przechowywana będzie przez okres wymagany odpowiednimi przepisami prawa, m.in. Rozporządzeniem MEN w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji oraz zgodnie z czasem archiwizacji przyjętym w placówce.
- Weryfikacji osób upoważnionych do odbioru dziecka
Aby zapewnić dzieciom bezpieczeństwo, ADO może dokonać weryfikacji osób upoważnionych do odbioru dziecka. W tym przypadku podstawą przetwarzania danych osobowych w zakresie imienia, nazwiska oraz nr dowodu osobistego będzie niezbędność wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO). Podanie danych jest niezbędne w celu umożliwienia odbioru dziecka przez wskazane w upoważnieniu osoby. ADO przyjął, że dane będą przechowywane przez 5 lat od momentu przekazania danych.
- Dobrowolnego ubezpieczenia wychowanków NSPdP lub obowiązkowego ubezpieczenia w przypadku organizacji wycieczek i imprez zagranicznych. Dane osobowe w ubezpieczeniu dobrowolnym będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, czyli w celu realizacji umowy, natomiast w przypadku ubezpieczenia obowiązkowego dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, co jest obowiązkiem prawnym NSPdP. Dane przechowywane będą przez czas trwania umowy oraz w przypadku korzystania z ubezpieczenia przez czas wymagany w celach dowodowych.
- Prowadzenia dokumentacji tj. księgi rachunkowe i dokumentacja podatkowa, do których prowadzenia placówka jest zobowiązana ustawą o rachunkowości, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas wymagany przepisami prawa, w szczególności określonymi w ustawie o rachunkowości.
- Obrony przed ewentualnymi roszczeniami wobec NSPdP, co jest prawnie uzasadnionym interesem Stowarzyszenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane osobowe przetwarzane będą do czasu wygaśnięcia ewentualnych roszczeń.
- Prowadzenia monitoringu wizyjnego, aby zapewnić bezpieczeństwo pracowników i oraz ochronę mienia, co jest prawnie uzasadnionym interesem Stowarzyszenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące od daty nagrania, lub do czasu prawomocnego zakończenia postępowania, w którym nagrania obrazu mogą stanowić dowód lub stanowią dowód w danym postępowaniu.
- Publikacji wizerunku na stronie www oraz portalach społecznościowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli na podstawie zgody. Wizerunek osób będzie publikowany w celach dokumentacyjnych i informacyjnych z organizowanych zajęć lub wydarzeń. Dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
Informacja o odbiorcach danych osobowych
Dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz i w imieniu Stowarzyszenia, takim jak:
- dostawcom wykorzystywanych oprogramowań, w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności przetwarzania,
- podmiotom świadczącym usługi pocztowe zgodnie z prawem pocztowym w celu prowadzenia korespondencji tradycyjnej,
- Narodowemu Funduszowi Zdrowia,
- podmiotom publicznym w ramach zwartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.
Wszelkie ujawnianie danych osobowych prowadzone jest zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wyłącznie w sytuacjach gdy jest to niezbędne w celu realizacji i rozliczania świadczonych usług z zapewnieniem poufności przetwarzanych danych osobowych.
Prawa przysługujące właścicielom danych
W związku z przetwarzaniem przysługuje Państwu prawo do żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- sprostowania swoich danych osobowych,
- usunięcia swoich danych osobowych w przypadkach dozwolonych przepisami prawa,
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w uzasadnionych przypadkach,
- przeniesienia danych, które przetwarzane są w sposób zautomatyzowany na podstawie zgody udzielonej przez właściciela danych lub w celu wykonania umowy.
Aby skorzystać z powyższych praw należy skontaktować się ze Stowarzyszeniem osobiście lub korespondencyjnie (w tym mailowo). Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do weryfikacji tożsamości osoby składającej żądanie.
W związku z przetwarzaniem posiadają Państwo również prawo złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W przypadku przetwarzania danych na podstawie wyrażonej zgody przysługuje Państwu prawo do jej wycofania w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W celu skorzystania z prawa wycofania zgody prosimy kontaktować się ze Stowarzyszeniem za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej na wskazane wyżej dane teleadresowe.
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych
W przypadku pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych kontakt możliwy jest pod adresem e-mail: iod@psonibiskupiec.pl lub na wskazany wyżej adres Stowarzyszenia.
Środowiskowy Dom Samopomocy
28 października 2025
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
w Środowiskowym Domu Samopomocy PSONI w Biskupcu
W rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informujemy, że ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH jest:
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Biskupcu, adres: ul. Gdańska 1, 11 -300 Biskupiec, nr. tel.: (89) 506 50 60, e-mail: kontakt@psonibiskupiec.pl, prowadzące Środowiskowy Dom Samopomocy (dalej: ŚDS) w Biskupcu przy ul. Żółkiewskiego 17 (dalej: Administrator).
CEL, PODSTAWA PRAWNA i CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:
- Przetwarzanie wynika z przepisów prawa:
W przypadku spełnienia obowiązku prawnego Administratora, jakim jest świadczenie usług dla Uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy, ich dane osobowe oraz dane osobowe ich opiekunów prawnych przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy.
Dane dotyczące stanu zdrowia w zakresie niezbędnym z punktu widzenia organizacji i funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy przetwarzane są na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO.
Podanie danych osobowych w wyżej wymienionych przypadkach jest obowiązkowe, a ich niepodanie uniemożliwi korzystanie z usług Środowiskowego Domu Samopomocy.
Dokumentacja w zależności od jej rodzaju przechowywana będzie zgodnie z przyznaną kategorią archiwalną przez okres wymagany odpowiednimi przepisami prawa.
- Przetwarzanie na podstawie wyrażonej zgody:
W przypadku publikacji danych osobowych: imienia i nazwiska, wizerunku w przestrzeni publicznej, w tym na stronach internetowych i portalu społecznościowym Facebook, są one przetwarzane na podstawie udzielonej zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Podanie danych w powyższym przypadku jest dobrowolne.
Dane osobowe będą przetwarzane do momentu ich usunięcia lub do czasu wycofania zgody.
Zgodę można wycofać w każdym dowolnym momencie (zgłaszając się osobiście do Administratora lub pisząc na podane wyżej dane teleadresowe). Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem, co oznacza, że zdjęcia i filmy opublikowane przed wycofaniem zgody nie będą usuwane.
- Przetwarzanie jako prawnie uzasadniony interes Administratora:
W przypadku publikacji w przestrzeni publicznej, w tym na stronach internetowych oraz portalach społecznościowych, zapisu wizerunku zarejestrowanego podczas wydarzeń oraz imprez o charakterze otwartym, dane osobowe są przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO w celach informacyjnych o działalności Środowiskowego Domu Samopomocy.
Dane będą przetwarzane do momentu usunięcia opublikowanego zapisu bądź pozytywnego rozpatrzenia przez Administratora wyrażenia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.
INFORMACJA O ODBIORCACH DANYCH OSOBOWYCH:
Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz Administratora, takim jak:
- dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności ich przetwarzania,
- podmioty świadczące usługi pocztowe zgodnie z prawem pocztowym w celu prowadzenia korespondencji tradycyjnej,
- banki w celu dokonywania rozliczeń i realizacji przelewów,
- podmioty publiczne w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.
Dane osobowe umieszczone na stronach internetowych lub profilach społecznościowych będą dostępne wszystkim odwiedzającym użytkownikom.
Ponadto informujemy, że dane opublikowane na profilu Facebook (w tym zamieszczone posty i komentarze) będą przekazywane do Stanów Zjednoczonych na podstawie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
Zasady przetwarzania danych przez portal Facebook znajdują się tu: www.facebook.com/legal/terms/dataprocessing/update natomiast zakres stosowanych klauzul umownych znajduje się tu: www.facebook.com/legal/EU_data_transfer_addendum
PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA:
- Prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich treści, a także żądania ograniczenia ich przetwarzania, w każdym przypadku.
- Prawo żądania usunięcia przetwarzanych danych osobowych w przypadkach, w których przetwarzanie nie jest obowiązkiem prawnym nałożonym na administratora.
- Prawo do przenoszenia danych, które są przetwarzane w systemach informatycznych na podstawie udzielonej zgody lub na podstawie zawartej umowy.
- Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania realizowanego w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora
- Prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W celu skorzystania z praw wskazanych w pkt. 1-4 prosimy o kontakt z Administratorem za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej na podane wyżej dane teleadresowe.
KONTAKT Z INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH:
W przypadku pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem e-mail: iod@psonibiskupiec.pl lub na wskazany wyżej adres Administratora.
Strona: 1/3
- Strona: bieżąca1
- Strona: 2
- Strona: 3
- następna
- Przejdź na koniec












