Ochrona danych osobowych

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

Ochrona danych osobowych

Ogólna informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych – PSONI w Biskupcu

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Biskupcu wyznaczyło Inspektora Ochrony Danych (IOD) – firmę edpo.pl Michał Cupiał, a także Zastępcę IOD – Panią Natalię Nowak, z którymi kontakt możliwy jest pod adresem e-mail: iod@posnibiskupiec.pl

Czytaj więcej o: Ochrona danych osobowych

Niepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Biskupcu

 

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych - Niepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Biskupcu

 

Administrator danych osobowych

Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Biskupcu, adres: ul. Gdańska 1, 11 -300  Biskupiec, nr. tel.: (89) 506 50 60, e-mail: kontakt@psonibiskupiec.pl, prowadzące Niepubliczną Szkołę Przysposabiającą do Pracy (dalej: NSPdP ) w Biskupcu przy ul. Żółkiewskiego 17 (dalej: Stowarzyszenie).

 

Cel, podstawa prawna i czas przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe przetwarzane będą m.in. w celu:

 

  1. Realizacji obowiązków nałożonych przepisami prawa oraz zadań statutowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwanym dalej RODO).

W szczególności w sytuacjach:

  • przeprowadzenia rekrutacji,

a w przypadku stania się uczniem Szkoły

  • prowadzenia ksiąg ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu, ksiąg uczniów, dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć w świetlicy, dzienników innych zajęć, arkuszy ocen ucznia i innych określonych w przepisach prawa, w szczególności rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji z przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.

Podanie danych w tych przypadkach jest obowiązkowe. ADO przyjął, że dokumentacja w zależności od jej rodzaju przechowywana będzie przez okres wymagany odpowiednimi przepisami prawa, m.in. Rozporządzeniem MEN w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji oraz zgodnie z czasem archiwizacji przyjętym w placówce.

  1. Weryfikacji osób upoważnionych do odbioru dziecka

Aby zapewnić dzieciom bezpieczeństwo, ADO może dokonać weryfikacji osób upoważnionych do odbioru dziecka. W tym przypadku podstawą przetwarzania danych osobowych w zakresie imienia, nazwiska oraz nr dowodu osobistego będzie niezbędność wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO). Podanie danych jest niezbędne w celu umożliwienia odbioru dziecka przez wskazane w upoważnieniu osoby. ADO przyjął, że dane będą przechowywane przez 5 lat od momentu przekazania danych.

  1. Dobrowolnego ubezpieczenia wychowanków NSPdP lub obowiązkowego ubezpieczenia w przypadku organizacji wycieczek i imprez zagranicznych. Dane osobowe w ubezpieczeniu dobrowolnym będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, czyli w celu realizacji umowy, natomiast w przypadku ubezpieczenia obowiązkowego dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, co jest obowiązkiem prawnym NSPdP. Dane przechowywane będą przez czas trwania umowy oraz w przypadku korzystania z ubezpieczenia przez czas wymagany w celach dowodowych.
  2. Prowadzenia dokumentacji tj. księgi rachunkowe i dokumentacja podatkowa, do których prowadzenia placówka jest zobowiązana ustawą o rachunkowości, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas wymagany przepisami prawa, w szczególności określonymi w ustawie o rachunkowości.
  3. Obrony przed ewentualnymi roszczeniami wobec NSPdP, co jest prawnie uzasadnionym interesem Stowarzyszenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane osobowe przetwarzane będą do czasu wygaśnięcia ewentualnych roszczeń.
  4. Prowadzenia monitoringu wizyjnego, aby zapewnić bezpieczeństwo pracowników i oraz ochronę mienia, co jest prawnie uzasadnionym interesem Stowarzyszenia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące od daty nagrania, lub do czasu prawomocnego zakończenia postępowania, w którym nagrania obrazu mogą stanowić dowód lub stanowią dowód w danym postępowaniu.
  5. Publikacji wizerunku na stronie www oraz portalach społecznościowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli na podstawie zgody. Wizerunek osób będzie publikowany w celach dokumentacyjnych i informacyjnych z organizowanych zajęć lub wydarzeń. Dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

 

Informacja o odbiorcach danych osobowych

Dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz i w imieniu Stowarzyszenia, takim jak:

  1. dostawcom wykorzystywanych oprogramowań, w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności przetwarzania,
  2. podmiotom świadczącym usługi pocztowe zgodnie z prawem pocztowym w celu prowadzenia korespondencji tradycyjnej,
  3. Narodowemu Funduszowi Zdrowia,
  4. podmiotom publicznym w ramach zwartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.

Wszelkie ujawnianie danych osobowych prowadzone jest zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wyłącznie w sytuacjach gdy jest to niezbędne w celu realizacji i rozliczania świadczonych usług z zapewnieniem poufności przetwarzanych danych osobowych.

 

Prawa przysługujące właścicielom danych

W związku z przetwarzaniem przysługuje Państwu prawo do żądania:

  1. dostępu do swoich danych osobowych,
  2. sprostowania swoich danych osobowych,
  3. usunięcia swoich danych osobowych w przypadkach dozwolonych przepisami prawa,
  4. ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
  5. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w uzasadnionych przypadkach,
  6. przeniesienia danych, które przetwarzane są w sposób zautomatyzowany na podstawie zgody udzielonej przez właściciela danych lub w celu wykonania umowy.

Aby skorzystać z powyższych praw należy skontaktować się ze Stowarzyszeniem osobiście lub korespondencyjnie (w tym mailowo). Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo  do weryfikacji tożsamości osoby składającej żądanie.

W związku z przetwarzaniem posiadają Państwo również prawo złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

 

W przypadku przetwarzania danych na podstawie wyrażonej zgody przysługuje Państwu prawo do jej wycofania w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W celu skorzystania z prawa wycofania zgody prosimy kontaktować się ze Stowarzyszeniem za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej na wskazane wyżej dane teleadresowe.

 

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych

W przypadku pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych kontakt możliwy jest pod adresem e-mail: iod@psonibiskupiec.pl lub na wskazany wyżej adres Stowarzyszenia.

Środowiskowy Dom Samopomocy

 

INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

w Środowiskowym Domu Samopomocy PSONI w Biskupcu

 

W rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informujemy, że ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH jest:

Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Biskupcu, adres: ul. Gdańska 1, 11 -300  Biskupiec, nr. tel.: (89) 506 50 60, e-mail: kontakt@psonibiskupiec.pl, prowadzące Środowiskowy Dom Samopomocy (dalej: ŚDS) w Biskupcu przy ul. Żółkiewskiego 17 (dalej: Administrator).

CEL, PODSTAWA PRAWNA i CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:

  1. Przetwarzanie wynika z przepisów prawa:

W przypadku spełnienia obowiązku prawnego Administratora, jakim jest świadczenie usług dla Uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy, ich dane osobowe oraz dane osobowe ich opiekunów prawnych przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy.

Dane dotyczące stanu zdrowia w zakresie niezbędnym z punktu widzenia organizacji i funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy przetwarzane są na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b RODO.

Podanie danych osobowych w wyżej wymienionych przypadkach jest obowiązkowe, a ich niepodanie uniemożliwi korzystanie z usług Środowiskowego Domu Samopomocy.

Dokumentacja w zależności od jej rodzaju przechowywana będzie zgodnie z przyznaną kategorią archiwalną przez okres wymagany odpowiednimi przepisami prawa.

  1. Przetwarzanie na podstawie wyrażonej zgody:

W przypadku publikacji danych osobowych: imienia i nazwiska, wizerunku w przestrzeni publicznej, w tym na stronach internetowych i portalu społecznościowym Facebook, są one przetwarzane na podstawie udzielonej zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Podanie danych w powyższym przypadku jest dobrowolne.

 

Dane osobowe będą przetwarzane do momentu ich usunięcia lub do czasu wycofania zgody.

Zgodę można wycofać w każdym dowolnym momencie (zgłaszając się osobiście do Administratora lub pisząc na podane wyżej dane teleadresowe). Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem, co oznacza, że zdjęcia i filmy opublikowane przed wycofaniem zgody nie będą usuwane.

  1. Przetwarzanie jako prawnie uzasadniony interes Administratora:

W przypadku publikacji w przestrzeni publicznej, w tym na stronach internetowych oraz portalach społecznościowych, zapisu wizerunku zarejestrowanego podczas wydarzeń oraz imprez o charakterze otwartym, dane osobowe są przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO w celach informacyjnych o działalności Środowiskowego Domu Samopomocy.

Dane będą przetwarzane do momentu usunięcia opublikowanego zapisu bądź pozytywnego rozpatrzenia przez Administratora wyrażenia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.

 

INFORMACJA O ODBIORCACH DANYCH OSOBOWYCH:

 

Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz Administratora, takim jak:

  • dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności ich przetwarzania,
  • podmioty świadczące usługi pocztowe zgodnie z prawem pocztowym w celu prowadzenia korespondencji tradycyjnej,
  • banki w celu dokonywania rozliczeń i realizacji przelewów,
  • podmioty publiczne w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.

Dane osobowe umieszczone na stronach internetowych lub profilach społecznościowych będą dostępne wszystkim odwiedzającym użytkownikom.

Ponadto informujemy, że dane opublikowane na profilu Facebook (w tym zamieszczone posty i komentarze) będą przekazywane do Stanów Zjednoczonych na podstawie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską.

Zasady przetwarzania danych przez portal Facebook znajdują się tu: www.facebook.com/legal/terms/dataprocessing/update natomiast zakres stosowanych klauzul umownych znajduje się tu: www.facebook.com/legal/EU_data_transfer_addendum

PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA:

  1. Prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich treści, a także żądania ograniczenia ich przetwarzania, w każdym przypadku.
  2. Prawo żądania usunięcia przetwarzanych danych osobowych w przypadkach, w których przetwarzanie nie jest obowiązkiem prawnym nałożonym na administratora.
  3. Prawo do przenoszenia danych, które są przetwarzane w systemach informatycznych na podstawie udzielonej zgody lub na podstawie zawartej umowy.
  4. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania realizowanego w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora
  5. Prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

W celu skorzystania z praw wskazanych w pkt. 1-4 prosimy o kontakt z Administratorem za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej na podane wyżej dane teleadresowe.

KONTAKT Z INSPEKTOREM OCHRONY DANYCH:

W przypadku pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem e-mail: iod@psonibiskupiec.pl lub na wskazany wyżej adres Administratora.